Pasaulei ir vīzija no pārdošanas izkaust auto ar dīzeļdzinēju un pēdējā laikā ražotāji sāk intensīvāk pāriet uz elektroauto fronti. Arī Latvijā intensīvāk pārbaudīs vai auto atbilst emisijas standartiem.
Sākot ar 2025. gadu, Latvijā dīzeļdzinēja automobiļus, kas atbilst “Euro-5” un “Euro-6” emisijas standartiem, pārbaudīs intensīvāk, izmantojot jaunu aprīkojumu. Latvijā spriež, ka daudzviet pasaulē notiekot dažādas manipulācijas ar cieto daļiņu filtriem jeb DPF. Tieši šo iemeslu dēļ Latvija vēlas ieviest jaunu pārbaudes metodi. Ar jaunās metodes palīdzību būs iespējams pārliecināties, ka automašīnām ar “Euro-5” un “Euro-6” dzinējiem nav veiktas manipulācijas ar cieto daļiņu filtru.
Lai samazinātu kvēpu emisijas, tas ir DPF filtra uzdevums. Kvēpi rodas iekšdedzes dzinējam darbojoties ar dīzeļdegvielu. Ja DPF filtrs vairs nedarbojas, lai mazinātu kvēpus, saprotams, tas ir jānomaina, tomēr šāda filtra maiņa maksā dārgi. Tāpēc daudzi vietējie amatnieki šos filtrus izgriežot. Turpretī par šādu gājienu tehniskajā apskatē to nav iespējams konstatēt ne vizuāli, ne uz iekārtas.
Tomēr tieši šogad Latvijā ir iegādātas vairākas iekārtas, kas palīdzēs noteikt cietās daļiņas izplūdes gāzēs un saskaitīt tās. Galvenais ir noteikt normu.
Latvijā CSDD joprojām veic eksperimentus ar jauno iekārtu, lai saprastu, pie kāda daļiņu līmeņa izplūdes gāzēs dīzeļdzinēju attīrīšanas sistēma tiks uzskatīta par kārtībā esošu vai bojātu.
Raksts tapis sadarbībā ar www.autocapital.lv, mazlietotu un lietotu auto tirgotāju Rīgā.