Rīgas ceļi ir kļuvuši par populāru tematu autovadītājiem, kuri ceļu stāvokli Rīgā raksturo kā šausmīgu. Ar vairāk nekā 700 tūkstošiem eiro, ko pašvaldība jau šoziem vien iztērējusi bedru lāpīšanai, situācija joprojām šķiet bēdīga.
Iedzīvotāji žēlojas par nožēlojamo ceļu stāvokli, un cerības par gludām Rīgas ielām esot izgaisušas tālā pagātnē. Neskatoties uz centieniem bedru lāpīšanā, autovadītāji pauduši nogurumu, regulāri sastopoties ar jaunām bedrēm un cenšoties izvairīties no neskaitāmām bedru jūrām. Vietām bedres esot pat līdz potītēm dziļas, bet citviet gadās sastapties ar vēl izaicinošākiem skatiem.
Diemžēl iedzīvotājiem iepriecinošu ziņu nav. Kamēr ceļi no vienas puses tiek remontēti, kādā citā vietā rodas jau jaunas ķibeles, un Rīga izskatās, būs bedrēm bagāta, radot izaicinājumus autovadītājiem un pat bojājumus transportlīdzekļiem.
Bet, kā mazināt risku traumēt auto? Autovadītājiem ieteicams ievērot drošu distanci no priekšā braucošajiem transportlīdzekļiem. Tas nodrošina labāku bedru redzamību un sniedz autovadītājiem iespēju veiksmīgāk manevrēt ap tām vai attiecīgi samazināt ātrumu nepieciešamības gadījumā. Būtiski ir arī labi priekšējie lukturi, īpaši braucot naktī, lai šoferis jau iepriekš, laikus, pamanītu priekšā mītošās bedres.
Lai gan ir vēlams izvairīties no bedrēm, autovadītāji tāpat var negaidīti tajās ietriekties. Šādos gadījumos, ja ir sanācis traumēt auto, ja tas iespējams, jāvēršas pie sava apdrošinātāja, un pēc tam jāskatās, kur var iegādāties un uzstādīt jaunu riepu. Tomēr arī šeit viss nav gludi, jo jaunas riepas iegāde un uzstādīšana var būt laikietilpīga, īpaši, ja nepieciešamais izmērs nav pieejams. Sāpīgāk, ja automašīnai nav KASKO apdrošināšanas - tad īpašniekam būs jāatver maciņš un jauna riepa (vai divas) jāiegādājas par saviem līdzekļiem.
Protams, būtu teicami riepu nepārsist vispār, bet, cik ticami tas var būt Rīgas ielās? Tomēr, lai kā nebūtu, ir profilaktiski pasākumi, ko var mēģināt, lai mazinātu pārsišanas risku, piemēram, preventīvi palielināt riepu spiedienu līdz tādam, ko pieļauj automašīnas ražotājs. Tomēr arī šeit ir monētas otra puse, jo pārāk liela riepu pārpumpēšana var apdraudēt braukšanas komfortu, saķeri un vadāmību, kā rezultātā var rasties citas problēmas. Šāda riepa vairs nemīkstina triecienu, uzreiz sitieniem nonākot pa tiešo piekarē. Savukārt ziemā palīdz vecais labais triks - braukt ar mazāku disku un augstākam riepām. Tomēr, lai kādi nebūtu knifi, statistika ar pārsistām riepām Rīgā nav maza un var būt arī visai sālīta, īpaši ekskluzīvāku auto vidū. Piemēram dārgākais atgadījums ar bedri gadījies kādam "Mercedes" G klases auto, kur apdrošināšanas tāme sasniegusi pat 6000 eiro.
Bet kādēļ šis posts ar bedrēm? Straujā bedru veidošanās ir saistīta ar mainīgiem laikapstākļiem. Asfaltam novecojot, tas kļūst jutīgāks pret plaisāšanu, ļaujot ūdenim iesūkties un saasināt problēmu. Bet raugoties nākotnē, pavasarī plānoti plašāki ceļu remontdarbi, lai uzlabotu ceļu stāvokli Rīgas ielās.
Neraugoties uz bedru radītajām problēmām, pilsēta ir apņēmusies uzlabot ceļa apstākļus un uzlabot braukšanas pieredzi Rīgā.
Autocapital.lv – Auto tirdzniecība Rīgā. Mazlietoti un lietoti auto no Vācijas un visas Eiropas.