Auto apkope – visi ir lietas kursā, ka auto apkopes ir būtiski nepieciešamas, bez kurām nespēj izdzīvot pat visizturīgākie spēkrati. Tomēr par apkopes biežumu, apkopes saturu un nepieciešamību daudziem domas atšķiras. Kā izrādas, regulāras auto apkopes veic mazāk kā puse autovadītāju. Salīdzinot ar datiem no pērnā gada, šāda apkopju regularitāte sārūk.
Interesants fakts, ka Latvijā 6% autovadītāju uzskata, ka pietiek ar CSDD tehnisko apskati, kas kalpo kā veids auto uzturēšanai tehniskā kārtībā. Katrs desmitais šoferis rūpīgi seko līdzi savam braukšanas stilam. 25% auto īpašnieku atzīst, ka rūpējas par savu auto paši saviem spēkiem, 15% atbild, ka par auto rūpējas kāds cits no mājsaimniecības. Tikai 43% autovadītāju norāda, ka savu spēkratu regulāri ved uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista.
Interesanti, ka pērn tieši sievietes izrādījušas lielāku iniciatīvu vest auto uz apkopi pie zinoša speciālista (55%), savukārt vien 48% bijuši vīrieši. Tomēr šogad viss ir krasi mainījies, vien 36% sieviešu atzīst, ka auto ved pie uzticama speciālista, kamēr vīriešu iniciatīva ir pat nedaudz pieaugusi (49%).
Kā visaktīvākie, kas savus spēkratus ved uz servisu pie speciālistiem, ir tieši rīdzinieki (51%). Visbiežāk uz apkopi pie speciālista auto ved gados vecāki šoferi (47% no 50-59 gadiem; 51% no 60 – 74 gadiem). Vispārliecinātākie, kas uzskata, ka var iztikt bez auto speciālistu iesaistes, ir Kurzemes un Latgales autovadītāji (31%). Tie, kas uzkata, ka, lai uzturētu auto, pietiek ar CSDD tehnisko apskati, vibiežāk ir cilvēki vecumā no 18-29 gadiem.
Arī speciālistiem par šo ir, kas sakāms, norādot, ka auto īpašnieki uz autoservisu dodas, lielākoties, kad jau ir patiesi liela problēma. Cilvēki pārāk novēloti reaģē uz problēmu un rīkojas, kad problēma jau ir kļuvusi bīstama vai pat liedz izmantot transportlīdzekli. Arī auto detaļām jāpievērš uzmanība un jārīkojas laicīgi, to savlaicīgai maiņai, pat neliela skaņa spēkratā var liecināt par problēmu, kas sākusies rasties.
Ko noteikti vajadzētu zināt vedot auto uz tehnisko apkopi?
Auto tehniskās apkopes iedalās fiksētajās, kuru pamatā ir 15 000 km noskrējiens, bet maksimālais pieļaujamais intervāls starp tehniskajām apkopēm ir 2 gadi un 30 000 km. Ja auto tiek lietots smagos apstākļos, pa zemes ceļu vai velkot piekabi, apkope tiek veikta pie 10 000 km nobraukuma vai pat mazāk. Padziļinātu izpratni par auto apkopju nepieciešamību, biežumu un darbiem varēs iepazīstināt tieši auto servisa speciālisti. Izstāstot, kas ietilpst apkopēs, kas ir pilnā apkope un kādēļ tā nepieciešama, tāpat iepazīstinot par citām auto tehniskajām apkopes niansēm.
Vai Tu uztici savu auto speciālistiem vasi paļaujies pats uz sevi?
Rakstu veidoja www.autocapital.lv, lietotu un mazlietotu auto tirgotājs Rīgā.