Daži cilvēki pieturēsies pie sava auto līdz mūža galam, kas ir lielas ievērības cienīgi. Bet ne vienmēr braukt ar savu auto līdz pēdējam ir tas pats labākais. Tāpat kā mēs cilvēki, arī auto noveco un ar laiku kļūst neizturīgāki. Un ar laiku ir jāiestājās apziņai, ka beidzot ir pienācis laiks nomainīt savu veco auto pret jaunu. Esam apkopojuši 8 lielākās pazīmes, kas liecina par to, ka ir jāatbrīvojas no sava vecā auto.
- Tavai automašīnai nemitīgi kaut kas saplīst.
Vecāka gadagājuma automašīnai ir paredzams, ka kaut kas šur un tur būs beigts un ar laiku salūzīs. Tā ir diezgan normāla parādība. Bet ja tavs auto sāk dzīvot pa servisiem biežāk nekā atrodas uz ceļa ir jāsāk apdomāt, vai nav pienācis laiks no tā atbrīvoties? Skatoties praktiski, tu nevēlētos piedzīvot vairāk kā 2 servisa apmeklējumus gadā. Un ar servisa apmeklējumu mēs domājam, kad ir nepieciešami salīdzinoši dārgi remontdarbi.
- Auto salons sāk sadalīties
Protams, tas nav lielākais rādītājs, ka ir vajadzīga auto maiņa. Tik pat labi tavs auto salons var izskatīties, kā būtu pārcietis 3 dekādes, bet funkcionalitātes ziņā tas varētu būt kā tikko no rūpnīcas. Bet neatkarīgi no tā, ja tava auto salonā jau sāk plaisāt paneļi, caur lūku un durvīm sūcās iekšā mitrums, un nedod dievs vēl apsēžoties pie kājām redz asfaltu caur automašīnas grīdu, ir pēdējais laiks doties jauna auto meklējumos
- Tava ģimene un draugi kaunās par tavu auto
Mēs visi esam dzirdējuši apzīmējumu “rūsas čupa” vai “lūznis”, kad iet runa par diezgan sliktā stāvoklī esošiem transportlīdzekļiem. Daudzi cilvēki, ignorējot faktu, ka viņu auto vairs nav tikpat labā stāvoklī, kā tā jaunības dienās, turpinās ar to pārvietoties. Protams varbūt tev rodas imunitāte pret vairākkrāsu durvīm un spārniem, kā arī no tiem korozijas sabojātajiem sliekšņiem. Bet nekādu labu iespaidu ar tādu mašīnu tu neatstāsi nedz uz cilvēkiem, nedz CSDD darbiniekiem.
- Tavs auto vairs nevar iziet apskati ar pirmo reizi.
Protams, ne vienmēr sanāk iziet auto apskati ar pirmo reizi. Mazums ir salūzusi kāda lieta, kuru tu varbūt nepiefiksēji. Bet ja tas atkārtojas katru gadu, tad tā vairs nav joka lieta. It īpaši, ja tavs auto nevar iziet atgāžu mērijumu pārbaudi. Jaunākām automašīnām ražotāji ir izgudrojuši visādus risinājumus, lai auto atgāzes būtu tīras, toties vecākiem auto tādu tehnoloģiju nav un ir liela iespējamība, ka ar savu auto šo testu neiziesi. Un lai to izietu tu ieguldīsi lielu naudas summu dažādu risinājumu izstrādei savam auto.
- Tu tērē arvien vairāk un vairāk naudas degvielā.
Jo vecāks tavs auto, jo neefektīvāk tas patērē degvielu. Katru gadu ražotāji izdomā jaunus risinājumus, lai samazinātu degvielas patēriņus savos auto. Piemēram ja tu pārvietojies ar 90. gadu auto, izdevumi degvielā tev būs krasi lielāki, nekā tavam kaimiņam, kurš pārvietojās ar 2015. gada Toyota Prius hibrīdauto.
- Tava auto apdrošināšanas maksa ir dārgāka nekā jaunāka gadagājuma auto.
Protams arī šis ir diezgan mainīgs uzskats. Ir daži auto, kuru apdrošināšanas izmaksas pat ir lētākas, nekā jaunākā gada modeļiem. Bet ir jāatzīst, ka jaunākie auto kvalificējas vairāk drošības jautājumos, nekā vecāka gadagājuma modeļi. Kā nekā ražotāji ir nākuši tālu ceļu un parūpējušies par to, ka ar katru gadu viņu ražotās automašīnas paliek arvien drošākas un drošākas.
- Sāk rasties jautājums par auto drošību
Neatkarīgi no tā, cik labi tu rūpējies par savu auto un uzturi to darba kārtībā, ar laiku tas kļūs pārāk nedrošs lai piedalītos ceļu satiksmē. Ne tikai palielinās risks tavam auto noplīst jebkurā brīdī, it īpaši kad tu pārvietojies satiksmē, bet arī tas nespēj konkurēt ar jaunākajiem modeļiem un to drošības līmenim. Jaunākajos modeļos tiek pielietota vairāk elektroniskā drošība, kā piemēram stabilizācijas kontrole, pretizslīdēšana, atpakaļgaitas kameras un sensori u.c. Protams var arī argumentēt, ka šādas advancētās drošības sistēmas ir tikai opcionālas un varbūt pat nevajadzīgas pieredzējušam autovadītājam, tomēr tas nemaina faktu, ka jaunāki auto ir drošāki, nekā vecāka gadagājuma auto. Lielisks piemērs ir šis īsais video, kur attēlots 2 auto frontālā sadursme – tas pats auto, tas pats modelis, tikai pāris dekāžu atšķirība starp tiem. Rezultāts ir acīmredzams.
Video autors: DPCcars
- Auto remonts izmaksā vairāk, nekā pats auto ir vērts.
Vislabākais iemesls, lai beidzot nomainītu savu veco auto ir tā uzturēšanas izmaksas. Piemēram ja tavs auto ir vērts 1000€ un tā remonta izmaksas tev izmaksās 1500€, tad tā būs diezgan muļķīgi neapzināties, ka ir laiks nomainīt uz ko jaunāku. Vislabākais veids, kā parbaudīt to ir, kad tavam auto ir nepieciešams iegādāties jaunas riepas. Uzdod sev jautājumu: “Vai mans auto ir pietiekami vērtīgs, lai es tam pirktu jaunas riepas?” un ja atbilde ir nē – tad ir laiks iegādāties citu auto.